lördag 2 juni 2012

Månadens Gäst - Jennie


Hej alla pyssliga! 
Jag heter Jennie och har fått den stora äran och uppdraget att inspirera med härliga Juni-kittet från LYHK. 
Jag bor i Göteborg-Olskroken med min fru och blandras-hunden (cockerpoo) Crimson, men lyssnar till namnet gubbas. Ingen kommentar.
Jag är äldre än vad jag känner mig men jag kan meddela att jag fortfarande får visa leg. på systemet, (för det händer att jag ibland handlar mig ngt gott där)
Jag känner mig som ny i scrappforumet, men det är faktiskt över 4år sedan jag gjorde min allra första LO, och kort hade jag redan vid den tiden knapat ihop ett gäng, trots detta har jag fortfarande jättesvårt att beskriva min stil..
Anna på VS (veckansnyaskiss.blogspot.com) beskrev min stil en gång som; skönt slarvig och "skiter i vilket" Det tycker jag låter coolt och hoppas att det stämmer :P 
Den röda tråden i mina LOs är att det sällan är sparsamt med dekorationer och gärna lager på lager. Jag tillhör gruppen som fint kallas sig "långsamma scrappare" och gillar bäst att ha två projekt igång samtidigt på skivbordet, så att man kan låta dem vila i omgångar.
Jag har bestämt mig för att inte säga att ngt  "inte är min stil" ,utan att det som känns snyggt just då är det som gäller.  
Jag skapar inte bara för att det är världens bästa terapi utan också av samma anledning som många av er andra, för att dokumentera och hjälpa mig själv att minnas, inte bara det speciella tillfällerna ,utan även vardagsstunderna. Fotot ev. text och rubrik är prio1 för mig, och oftast det som bestämmer stil och ton på pågående projekt. 
Förutom papperspyssel virkar jag en del. Jag äger även en symaskin och har planer på att lära mig mer än att fästa tråden.  Utöver garn och papper har jag ett lätt beroende när det kommer till www. och på senare tid har jag fått dille på att pärla pärlplattor.
Ta gärna en titt förbi i min terapihörna där jag dokumenterar mina små (och stora) pysselprojekt med en dutt av min lilla familjs vardag.
Det är superkul att få förmånen att skapa med LYHK's Juni-kit och jag hoppas att det ska inspirera! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Design av Sockergrynet.se