måndag 28 februari 2011

Mer från Eyovine - Modellbilsbygge

Har suttit och pysslat med detta underbara kit igen. Har bla använt det fina diecut pappret som följde med. 
Här har jag skurit runt i cirkelformen och sedan ruggat kanterna  och sitt fast det på en bit cardstock. 
Det gröna pappret som ligger underst är faktiskt silkespapper som jag veckat och sytt fast.  Fotot är på en stolt liten kille som tillsammans med sin far byggt sin första modellbil.
Min fem åring vill ogärna fotograferas, men här var det viktigt att kameran kom fram.


Jag har fått en passion för blixtlåsblommor och min lokala loppis har mängder av blixtlås till försäljning för noll och ingenting. Gissa om jag är glad!
Här har jag sytt en enkel sådan blomma som fick prydas med lite bling i mitten. De fina stjärnorna som följde med kitet fick också lite bling på sig.


Här en detaljbild på lager av papper och det veckade silkespappret. Använde det lilla pappersclipset till att rama in början på titeln, som jag här skrev för hand.
På tagsen har jag skrivit om detta viktiga foto tillfälle. 


På återseende//Maja

1 kommentar:

  1. Wow, vad snyggt det var med blixtlåsblommor. Den idén snor jag rakt av.
    /Catrine

    SvaraRadera

 
Design av Sockergrynet.se