lördag 3 november 2012

Månadens gäst - Ellinor



Jag blev så glad när Marie frågade om jag ville vara gäst-designer för Little Yellow House-kits i november och ännu gladare blev jag när jag fick kitet - de är verkligen min stil.
Jag heter Ellinor, och det är vad jag kallar mig på de flesta ställen på internet där jag hänger, förutom min blogg och ett par ställen där jag kallar mig för Elbe (ibland är det någon annan som tar mitt namn! Hmpf ;). Jag har papperspysslat sedan februari 2006, då jag efter min examen fick för mig att göra egna tackkort. Från början var det bara kort, men efter ett tag tröttnade jag på att ge bort allt jag gjorde, så då började jag scrappa också. Det är några välfyllda album sedan...
Jag bor i Umeå, och maken och jag har just flyttat in i ett eget hus, så just nu är det egentligen mer fokus på pyssel i storformat (måla väggar, tapetsera (speciellt det senare borde ju räknas som papperspyssel kan jag tycka?) och inreda). Det är roligt det med, men efter en månad med nedpackat pyssel börjar jag allt sakna de små färgburkarna, mina älskade copic ciao-pennor och de lite mer behändigt stora papperna. Eftersom jag är en aning dålig på att begränsa mig så översvämmas hemmet förutom av scrapbookingprylar (räck upp handen alla ni som hittat fastklistrade bokstavsstickers på era strumpor) också av garner, eftersom jag tycker om att sticka (och för all del virka), och musikinstrument (fast där har maken en del också ;).
Nu börjar det ju lacka mot jul, så jag misstänker att det kan bli ett eller annat julkort att visa upp här i bloggen framöver!

//Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Design av Sockergrynet.se