torsdag 1 april 2010

Mer inspriation från Sockergrynet

Visst får man vuxenpoäng när man inte bryr sig om hur man ser ut när man går ut, så länge man är varm?!Här har jag använt mig av det gulliga lilla tårtpappret och muffinspappret som är med i paketet. Det visade sig att jag hade en stämpel hemma med samma mönster som tårtpappret som jag fick användning av här. Chalkade också kanterna på layouten med vit chalk. Stickers, blomma, band och så utklippta blommor. Klart! :)



Om man inte alltid hittar foton som passar till papprena man har kan man pröva att göra kortet svartvitt, som jag gjort på den här layouten. Då har man en vacker, neutral bild och man kan använda sig av vilka färger man vill på papper och dekorationer. Under fotot har jag satt papperförpackningen som blommorna kom med, tyckte den var dekorativ och passade i färgerna, så varför inte?! Har sytt för hand med broderitråd och jag har stämplat cirklar med stämpel som jag sedan klippt ut, bara för att skapa någonting annat utav samma papper och ändå får ett enhetligt utseende.


Den här layouten har skapat med spillbitar från kitet, samt stickersarket som är med från Jillibean. Tycker om dessa vackra kort som får symbolisera våren och det behövs inte så mycket mer än dem för att skapa en talande layout om våren. Små detaljer, som band och spillbitar, samt alfabetsstickers och penna. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Design av Sockergrynet.se