måndag 1 mars 2010

Gästdesigner Mars - Jenny/Nenne

Denna månad presenterar vi Jenny Bemert/Nenne som vår gästdesigner. Jag har länge beundrat hennes underbar kort, som för mig verkligen signalerar glädje. Här visar hon också upp några fantaktiska layouter. Såhär skriver Jenny själv;
Jag blev så glad när söta Marie frågade om jag ville gästa Little yellow house kits, dessutom med ett kit som hon trodde skulle passa mig och det hade hon verkligen rätt i! Marskitet är helt underbart och gav mig massor av idéer så fort jag såg det välkomponerade innehållet i härliga ljusa och klara färger som i alla fall ger mig vårkänslor! Det tog jag fasta på och skapade denna layout med en bild av årets första tulpaner i mitt hem:


Den söta spetsen klippte jag av till cirka 15 cm och sydde med nål och tråd längs ena kanten, drog ihop det hela och fäste tråden så fick jag mig en söt blomma! I mitten fäste jag prickar från thickersarket som mitt. Blomman stoppade jag under kortet.

Jag lekte med papper och dekorationer i lager på lager, som fotomatta använde jag en bit wellpapp och från det fina arket med journalingrutor tog jag en röd och en grön som jag delade på mitten och stoppade in lite här och där. Dessutom använde jag ett par av stickersen från 7gypsies-arket med fotoord. Det enda jag lagt till är de små bokstavsstickersen och bladrankan.

Min nästa layout år från förra årets valborgsfirande hos min mamma på landet. Runt om tomten finns det ett ordentligt stenröse där barnen alltid älskar att leka, göra kojor och klättra. Det var en underbar kväll och min minsta kille, Jonathan, sprang upp och ner på en av stenarna hela kvällen.

Här gjorde jag remsor av October afternoon-papprena i olika bredder över hela sidan. En serie med kort och en massa journalingstickers i grupper. Det fina turkosa bandet fick fungera som bas för kortserien, så att det inte skulle blir för rörigt. Här är allt jag använt från kitet.

Jag älskar verkligen October afternoons papper, de är så härligt färgglada men ändå lite vintage och jag ville kombinera dem så mycket det bara gick så jag gjorde ett kortset.

Det här är verkligen en perfekt gå-bort-present i all enkelhet. Här blev det fyra kort gjorda av ett ark cardstock som bas och pappersremsor, band, turkosa pärlor och Pink paislee's bokstavsstickers. Jag använde också den läckra housewife-kvinnan och några journalingstickers.
Till sist ett enkelt Grattiskort med de fina BellaBlv-papprena. Det är faktiskt första gången jag använder denna tillverkares papper och de är verkligen superfina! Jag klippte ut en av blomkvistarna och fäste på 3d-kuddar. Stora thickers som blickfånf och en söt knapp.

Jag har massor kvar av kitet och en hel del idéer också som jag ser fram emot att dela med mig av! Tack så mycket för förtroendet att gästa dig, Marie och på återseende!

Tack själv för all denna inspiration. Mer av Jenny/Nenne hittar Ni här.

1 kommentar:

  1. Har tittat flera ggr på dessa härliga alster!! Och den översta är bara WOW!! ♥ Underbar!

    Kramis!

    SvaraRadera

 
Design av Sockergrynet.se