söndag 31 juli 2011

Leia inspirerar




Jag blev väldigt förtjust i "bingobrickorna" i kitet, så somriga och härliga färger! Jag har här skärt bort den nedesta sifferraden så att den bättre passar in på ett 6x6 kort. Jag tyckte att det soliga temat passade så bra till de stämplade figurerna och till söta Stella som fyller 6 år.


 
När jag först la ut pappersbitarna tyckte jag att det fattades något så det fick bli ett turkost rutnät som bakgrund (igen ;-) Jag har även använt den turkosa stämpeldynan för att färga in ett vitt papper till fotomattan bakom det stämplade motivet. Förr samlade jag cardstock i all världens färger för att hitta rätt nyans till fotomattor/utstansade bokstäver men nu använder jag mest vitt som jag färgar in med antingen stämpeldynor/distresser eller med mina copics pennor. Smidigt och så kan man ta upp en färg man redan använt. Vad som är toppen med stämpeldynan som var med i kitet (förutom att den är turkos, fniss..) är att den täcker så bra. Jag stämplar alltid min "made by-stämpel" på baksidan av mina kort och om jag använt kraft cardstock brukar de lite mer färgglada stämpledynorna bli tråkiga i färgen mot kraften men den här har samma fina färg även på lite murrigare bakgrunder.
 
Fortsatt trevlig sommar på er alla!!
Kramelikram Leia/Veronica

1 kommentar:

 
Design av Sockergrynet.se