söndag 1 april 2012

Månadens Gäst April - Christin/Umenorskan

Den här månaden har vi granne till det lilla gula huset som gäst. En försvenskad norska skulle man kunna säga...



Jag heter Christin, född 1974 och  Umeå tillsammans med min man, en son på snart 5 år och en dotter på 2,5 år. Mitt nick kommer av mitt norska ursprung och orten där jag bor än så länge, för i maj går flytten tillbaka till Norge efter 10 år i Sverige.  

Mitt första möte med scrapbooking var etter en längre vistelse i USA i 2001, och jag ville göra ett album med alla våra resebilder.  Stor var glädjen då jag hittade KMA papper i en norsk bokhandel våren 2002.  Jag började beställa saker från USA, men fick inte helt till det, så jag surfade bara och shoppade i flera år och gjorde bara presenter lite till mig själv även om jag hade eget pysselrum. Men i 2008 som nyinflyttad till Umeå kom jag i gång, inspirationen kom med alla träffar jag fick vara med på och året efter när dottern föddes 2009 så kom jag i gång med att scrappa lite mera daglig. 

Jag är en utmaningsscrappare, jag scrappar för att försöka vara kreativ och dokumentationen kommer därför inte i första hand, jag kunde till exempel inte scrappa kronologisk. Jag letar fram bilder jag tycker passar till pappren jag vill jobba med.  Allt jag skapar är antingen till dt-uppdrag eller som bidrag till utmaningar. 

Vit cardstock och lite mist kännetecknar mig som scrappare just nu.  Jag tycker om lite lager på lager. Lite tyger eller silkespapper använder jag också för att bygga upp layouten lite. 

/Christin



Här kommer en första layout gjort med material från Aprilkitet!


Christins blogg hittar Ni här.

4 kommentarer:

  1. härlig layout och kitet ser också riktigt nice ut

    SvaraRadera
  2. love that layout Christin! Congrats on GDT!

    SvaraRadera
  3. Christin, you know I'm a huge fan, and this layout is one of the reasons why. Love all the white space, the pops of colour, and those darling b&w photos. Congrats.

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar layout! Stort grattis till gästandet!

    SvaraRadera

 
Design av Sockergrynet.se