fredag 5 februari 2010

Gästdesigner Februari - Monika/Moma

Denna månad är vi stolta att presentara Monika Martinsson/Moma som vår gästdesigner. Jag hoppas Ni alla blir insprierade av hennes underbara aster skapade från Febrarikitet. Det blir i alla fall jag! Såhär skriver Monika själv om uppdraget;

"Jag njuter alltid av att få skapa av färdiga kit. Det gör skapande så mycket enklare, och med just det här kitet kan man bara inte misslyckas. Tack snälla Marie för att jag fick gästa dig!"

Så länge jag har scrappat, och det är drygt fem år nu, har jag aldrig någonsin haft varesig lust eller inspiration till att skapa i ett annat format än kvadratiskt. Det här är mitt första försök och här fick jag tänka om helt. Att hålla det rent och enkelt var målet, utan att för den skull tappa bort min egen stil. Blommor, band och rosetter var därför ett måste liksom lite rivet och slitet. Nästan allt du ser ingår i kitet utom snöre, smalt sidenband och gröna löv. De vita bladen och snirkeln är utstansade med mid Gazelle. Cardstocken bakom fotna fick sig en omgång i papperswellaren.

När jag skrev ut det här fotot var jag helt säker på att jag skulle använda de papper som går mer åt lilai kitet, men som vanligt blir det sällan som jag tänker när jag skapar. Här fick det underbara brunprickiga pappret ligga i fokus (är det någon mer än jag som älskar prickigt så kommer du bli lika glad som jag för det här kitet kan jag lova). Pappret med motiv från Flora-boken passar perfekt till mina blommor tycker jag och själklart var jag tvungen att klippa ut delar av mönstret ur ett av de franska papprena, det är den bruna runda snirkliga ramen bakom fotot. Med i kitet finns även ett underbart papper från Melissa Frances med text på. Det har jag använt för att göra de två stora blommorna av. Det enda som inte följer med i kitet är det blåa bandet från Prima och den lilla breda spetsbiten.

Håll utkik här i bloggen längre fram under månaden för fler underbara alster. Ta även en titt i hennes egna blogg.

2 kommentarer:

 
Design av Sockergrynet.se